Parlem de llibres, documents i pel·lícules ferroviàries 3 – Bernat Borràs

Parlem de llibres, documents i pel·lícules ferroviàries 3 – Bernat Borràs
Bon dia a tothom!

Avui em toca ensenyar algun llibre i document que tingui a casa. De llibres en tinc bastant sobretot m’agrada tenir-ne de Catalunya i també si en trobo de ciutats que visito com Madrid, París, Lisboa o Londres. M’ha costat molt decidir-me per dos llibres, ja que en realitat crec que la que més m’ha marcat ha estat la “bíblia salmeroniana” o formalment la col·lecció “Trens de Catalunya” que de petit m’havia mirat i remirat centenars de vegades i gairebé cada Sant Jordi arribava un nou llibre de la col·lecció.

De tota manera, deixo per algú altre que expliqui els grandíssims llibres de Carles Salmerón i jo em centraré en alguns dels llibres en què he col·laborat aportant algunes fotos. En concret us presento el llibre “De Monistrol a Montserrat: Un viatge amb el Cremallera” de MAF Editor (2006) on vaig poder aportar diverses fotos del nou cremallera, del qual vaig seguir-ne bastant les obres de construcció i els primers temps d’explotació. El segon llibre on també vaig aportar fotos és el llibre “Funiculars i telefèrics de la muntanya de Montjuïc” de Ricard Fernández (2012), que parla dels tres funiculars que havia disposat Montjuïc al llarg de la seva història, així com dels telefèrics del Castell i del Port.


Vull afegir un tercer llibre (aprofitant que jo no parlaré de cap pel·li! :P) que potser és quasi més un document, consistent en un petit llibret infantil amb quatre nocions ferroviàries molt bàsiques on el 90% de les fotos són meves i que va publicar Eumo Editorial diria que l’any 2005. Ara aquest llibret també el miren els meus fills!


Finalment, dos documents de la línia dels FGC Vallès, a la qual li tinc un carinyo especial des de sempre. Primer uns horaris de trens de 1996, els darrers que van haver-hi abans de l’entrada en funcionament del denominat Metro del Vallès el juny; en aquests horaris podeu veure encara els trens semidirectes que hi havia entre Sant Cugat i Sarrià. L’altre document que us aporto és un dels primers plànols de la xarxa amb les noves denominacions de línies S1, S2, etc i encara U6 i U7, que crec que és també de 1996.


I fins aquí, moltes gràcies a tots! Si algú vol veure alguna cosa en més detall que m’ho faci saber!

Bernat Borràs.
6-MAG-2020.

Deixa un Comentari

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.