Visites virtuals als tresors ferroviaris dels nostres socis/es. XIII – Josep M. Busquets

Visites virtuals als tresors ferroviaris dels nostres socis/es.  XIII – Josep M. Busquets
Bon dia tingueu.

Els meus tresors són els trens que, a mi,  m’ha fet més il·lusió de tenir-los, per la seva bellesa, per la seva història, perquè estan relacionats amb la meva vida, o per tot plegat. Així, doncs, us explico i us ensenyo el meu material ferroviari. Abans, però, us vull avisar que les fotos estan fetes amb un aparell de fotografiar senzill i per un fotògraf mediocre que ha fet el que ha pogut.

La primera locomotora que vaig comprar, de segona ma i per Internet, va ser la locomotora a vapor de la DB BR 050, Època III-IV, modelada per Märklin 3084, era analògica i òrfena de capsa i de nom. El nostre soci i company Toni Vallès, me la va digitalitzar molt amablement. D’això en fa deu anys ben bons i la peça ja en entenia uns 20 o 30 més. Té d’especial que el seu tender disposa d’una cabina per al cap de tren.




El trens, m’agraden llargs i a poc a poc he anat comprant vagons de mercaderies adequats per a aquesta locomotora d’acord amb el seu origen i la seva època de funcionament i el seu ús real. De moment, 9 vagons de Märklin, de la mateixa època, la majoria de càrregues pesants.


Més endavant, vaig poder adquirir la primera locomotora nova i digital, la RENFE 7600, Època III, modelada per Electrotren 2723, amb un resultat fantàstic. És una màquina preciosa que veia passar per l’estació de Vilanova i la Geltrú, quan era molt jove acompanyat del germà gran, arrossegant trens llarguíssims de cotxes 8000 amb destinació als punts més llunyans de la geografia espanyola.


Aquesta elegant locomotora mereixia que la fés funcionar tibant de cotxes igualment elegants i ben modelats. Vaig triar el cotxes RENFE 5000, Època III, modelats per Electrotren 522K, 5060K, 5061K i 5062K. La composició inclou un cotxe postal.



La meva col·lecció és de material del DB, per admiració de la tecnologia i bellesa  alemanyes, i de la RENFE per haver-hi viatjat de ben nano. He anat comprant material d’aquestes companyies alternativament. Sempre mirant l’economia, vaig adquirir la locomotora de la DB BR 185 Bi-tensió amb 4 pantògrafs, Època V, vermella, modelada per Märklin 36856, digital i senzilla.


M’agraden els trens llargs, i si són de mercaderies, encara més. Per això en el seu moment em vaig dedicar a comprar vagons plataforma porta-cotxes de 2 pisos, internacionals, de 3 eixos, tipus Laeks, tots de segona ma, Electrotren de 6006, 6008, 6010, 6012, 6013 i 6014, Època V. I una pila de cotxets, de diferents marques, modelats per Wiking a escala H0, per omplir-los.
Tots sabem que la nostra afecció és cara i no podem tenir tot allò que ens agradaria. Tanmateix, en el meu cas, he tingut molta sort en dues ocasions. La primera quan em varen donar gratuïtament quasi tots els fascicles de la col·lecció de cotxes del Talgo Pendular, modelats per Electrotren per a la casa Altaya, Època V. I la segona quan em va tocar, a la rifa de la Jornada de Portes Obertes del 2018, la locomotora RENFE 251, digital, per AC, i modelada per Electrotren 2583 AC Digital, Època IV-V. Amb aquest material he pogut fer, entre d’altres, aquesta bonica composició.



I per acabar, una fotografia doble de la resta de la meva col·lecció, col·locada en una vitrina estreta, però fonda que permet encabir-hi molt de material.

I un videu curtet, fet amb el mòbil, que mostra la meva maqueta, molt senzilla, molt lleugera i, sobretot,  molt barata, muntada sobre la taula desplegada del menjador, per manca de lloc, i que puc desmuntar, si cal, en 10 minuts. Està formada per una post, de 100×248 cm2,  tallada per la meitat per tal de poder-la agafar i treure o posar ben còmodament. Veieu-la en aquest videu, en qual hi veureu, també, dues de les composicions que us he descrit anteriorment, en moviment.

I res més. Confio en que us hagi entretingut una estoneta d’aquest confinament llarg i necessari per tal de superar la pandèmia del COVID-19. Sigueu ciutadans responsables i quedeu-vos a casa!

Josep M. Busquets.
16-ABR-2020.





Deixa un Comentari

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.