El Roberto Hernández ens mostra i ens explica els efectes dels TECO sobre els desviaments: desgast i deformació dels perfils:






Respecte de si els cors dels desviaments tenen una duresa o tractament tèrmic diferents que el carril, en Jordi Horta apunta que són d’acer amollat al manganès Haldfield i que les agulles i contraagulles es poden subministrar en acer extradur HT 350 o 400.
Sobre la soldadura elèctrica, el Jordi Horta apunta: Tècnicament, es mes correcte parlar de recàrrega (= recargue), que de soldadura, ja que no hi ha cap unió entre peces, sinó una aportació de material. Després, ha d’anar acompanyat d’un esmolat que retorni la punta al seu perfil correcte.
L’Eloi Mateu, exposa que normalment, en el seu cas, quant fan una recàrrega amb soldadora i immediatament després ho porten a estabilitzar i després a bonificar. I pregunta si aquest procés es també es fa amb els aparells de via.
El Robert encara diu que és una solució provisional per tal de no haver de reposar un encreuament de doble ample que valen milers i milers d’euros.
El Jordi Horta ho confirma i afegeix que també depent del tràfec que suporta la via.
Tot parlant d’aquest tema, el Roberto està de visita al Tren de Vallparadís (amb el seu fill, suposem!) i en fotografia un bon exemple:


Deixa un Comentari