*** Reparació de via, als FGC. 2a Part. Roberto Hernández.

*** Reparació de via, als FGC. 2a Part. Roberto Hernández.



Reparació de via, als FGC.
   
Substitució d’un tram de via.
Procés de soldadura de carril mitjançant el sistema alumino-tèrmic.
Metro del Vallès, estació de Plaça Molina.
  
2a Part.

Text, fotografies i videus de,
Roberto Hernández
Empresa VILOR
Agent d’Infraestructures i Pilot d’ADIF.
Responsable de Brigada, Encarregat de Treballs i Protector de Vies,
dels FGC i dels FGV.



Soldadura

Se enciende la carga y se produce la reacción, fundiéndose el metal que rellena el hueco entre los carriles






(En Toni Vallès assenyala que:

“El material de soldar, motlles de sílice o similar i el combustible el fabrica Railtech i Compin Ferroviària. Empresa francesa que te fabrica a Sant Vicenç de Castellet en una antiga nau tèxtil que està a la vora del pont de la Renfe/Llobregat que es veu des de l’autopista. Jo hi he estat i m’han explicat tot el procés. Es interessant veure com es fa el material, especialment els motlles per a cada tipus de via. I n’hi ha moltíssims.”)

Una vez dejado el tiempo de enfriado que marca cada fabricante, soecoloca lo que se denomina cortamoños.  Esta máquina corta la colada sobrante.

Una vez cortada, se deja enfriar un poco más.



Y se termina de retirar el material sobrante con una radial y con maceta y escarpa.




Luego se procede al esmerilado.


Se arropa con balasto.


Y por último se firma la soldadura por parte del soldador homologado.






Pone sus iniciales y la fecha troqueladas.
Fijarse que el carril en el alma, tienes unos relieves: es un código que determina el fabricante, tipo de carril, fecha de fabricación e inicio de la barra.


Fi del reportatge.

Deixa un Comentari

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.