|
LES ESTACIONS |
Les Fonts | Terrassa Rambla | Vallparadís Universitat | Terrassa Estació del Nord | Terrassa Nacions Unides |
FOTOS | |
Font fotos: (1) Arxiu FGC | (2) Josep Maria Sagarra i Plana | (3) Brangulí Fotògrafs | (4) Arxiu Cuyàs | (5) Toni Vallès, Ildefons Argemí, arxiu Club Ferroviari de Terrassa |
ANYS 1980 |
Edifici de viatgers de Terrassa des del portal de Sant Roc, durant els seus últims temps en servei (5) | Interior del vestíbul de l'estació (5) | Una altra vista del vestíbul de l'estació, amb les taquilles, el quiosc i el bar (5) | Terrassa coberta a la façana interior de l'estació (5) |
Una altra vista de la terrassa interior (5) | Vista general de les vies i andanes de l'estació de Terrassa en superfície (5) | Automotor 400-500 "granota" arribant a Terrassa procedent de Barcelona Plaça Catalunya (5) | La via 1 des de la terrassa d'accés a les andanes, amb el característic disc d'aturada dels trens (5) |
Unitat 400-500 de FGC "granota" al pas a nivell de la carretera de Montcada (5) | Entrada a l'estació de Terrassa vista des de la barana que separava les vies de la rambla d'Ègara, ja reurbanitzada després del soterrament de les vies (5) | Via en superfície ja sense servei a l'antic pas del carrer Gasòmetre. Aquest espai actualment és ocupat pel carrer del Tren de Baix (5) | "Granota" sortint del nou túnel urbà de Terrassa, amb les restes de l'antic traçat en superfície encara ben visibles (5) |
Estació de Terrassa sota una capa blanca de la nevada de l'any 1985 (5) | Automotor 400 "granota" sota la neu l'any 1985 (5) | L'automotor sèrie 400-500 "granota" al pas a nivell de la carretera de Montcada durant la nevada de l'any 1985 (5) | Detall del senyal lluminós 524 (5) |
Automotor 503 a la via 1 de Terrassa a punt per sortir cap a Barcelona (5) | Edifici de viatgers des de la rambla amb carrer Guttenberg (4) | Final de les vies a Terrassa (4) | Una unitat 400 "granota" a la via 1 de Terrassa (4) |
ANYS 1945-1950 (reforma de l'estació) |
Tram final de la línia, entre el pas a nivell de la carretera de Montcada i l'estació (1) | Vista del nou accés a l'andana des de la terrassa per una única i àmplia escalinata (1) | Entrada a l'estació de Terrassa encara amb la configuració antiga de vies (1) | Obres de construcció de la marquesina a l'andana central, que també s'elevava (1) |
L'estació en plenes obres de transformació (1) | Vista general des de la terrassa, amb les vies 2 i 3 encara de longitud desigual (1) | Via 1 completament aixecada per a la seva transformació (1) | Andana central ja amb marquesina i via 2 formigonada (1) |
Vista final de l'estació transformada, amb la via 1 ja formigonada (1) | Una altra vista des de l'andana central (1) | Via 1 formigonada vista des del costat Barcelona (1) | Entrada a l'estació de Terrassa amb la nova configuració de vies (1) |
ANYS 1926-1945 |
Multitud de viatgers baixant del tren a la via 2 (3) | Tren Brill metal·litzat a la via 1 de Terrasa (2) | Vista des de la terrassa de l'estació (2) | Tren Brill a la via 1 vist des de l'andana del moll de la via 3 (2) |
Vista de l'edifici de viatgers de Terrassa i la plaça Anselm Clavé (1) | Vista general de la configuració d'andanes, on només la primera tenia marquesina (1) | Tren Brill a la via 1 de Terrassa (1) | Antiga configuració de la platja de vies a l'entrada de Terrassa. A la dreta la segona via pel costat Barcelona era morta i donava accés a la via 3 (1) |
L'edifici de viatgers des de la rambla (1) | Una altra vista general de l'estació de Terrassa amb les andanes baixes (1) |
ANYS 1921-1926 |
Edifici de viatgers defintiu de Terrassa (1) | Vista de la zona de vies en la seva configuració inicial (2) | Edifici de viatgers de Terrassa des de la rambla (1) | Edifici de viatgers i configuració inicial de les andanes (1) |
ANYS 1919-1921 (obres i estació provisional) |
Obres de construcció de la línia a l'entrada de Terrassa (1) | Obres de construcció de la línia a l'entrada de Terrassa (1) | Estació provisional de Terrassa en construcció (1) | Estació provisional de Terrassa ja en la seva configuració que duraria menys de dos anys (1) |
< Anar a Inici 100 anys del Tren de Baix |